(??) Vracím se k výčtu Vašich uvedených zásad v závěru minulého dílu. Ono je velmi jednoduché říci a takto to je, ale je to také potřeba dokázat. Můžete mi říci, kdy nám to sdělíte? Myslím ten důkaz, proč to říkáte, právě takto?

 

(.) Já mám za to, že k harmonii vede vícero cest a není možno říci, toto je dobrá cesta a toto je špatná cesta.

 

(K) Víte, samozřejmě, že ony uvedené zásady je potřeba dokázat. Otázkou je jen to, co a kdo budeme vnímat jako důkaz. V tomto okamžiku jsem zásady a příběh uvedl proto, aby bylo vidět, že Pansofie není pouhá teorie pro teoretiky, ale je sama o sobě o životě, který žijeme. Máte pravdu, že důkazy byly a nebyly dány. Jsme také jen v polovině výkladu symbolické číselné řady. Chtěl jsem ukázat, na základě jakých informací o svém systému a z okolí systému se rozhodujeme. V každém okamžiku se každý z nás mohl rozhodnout, rozhoduje a bude rozhodovat podle sebe. Použiji-li příběh, náčelník kmene mohl celý kmen hned potom, co ti dva odešli přesvědčit, aby odešli také a byla by to cesta do harmonie, ale vezmeme-li v úvahu tu určitou formu energie, energetický systém, archetyp, bytost v tom určitém prostoru a čase, existují pouze 3 stavy před rozhodnutím o svém budoucím BYTÍ. Jsou to ANO, NE a NEVÍM. Rozdílnost v cestách do vyšší harmonie ( disharmonie) systému je právě o tom, jaké řešení zvolím. Proto mluvíme pouze o kratší či delší cestě směrem do harmonie ( disharmonie ) a proto také vzniká taková neuvěřitelně složitá směs stavů a pohybů na cestách různých energetických forem do harmonie či do chaosu.

 

(.) A Vy se Pansofií snažíte ukázat a dokázat, že všechny stavy a pohyby mají jednoznačná jedna jediná pravidla pro celé Universum.

 

(?) Ano, to je hlavní úkol Pansofie. Víme už, proč se rozhodujeme tak, jak se rozhodujeme?

 

(K) Snažíme se fyzicky, citově, emocionálně žít, jak my samy chceme. Podle toho jaký je náš cíl a představa o našem žití. Snažíme se prosazovat svou představu harmonického BYTÍ. Máme nějaký svůj cíl, svou relativní pravdu, kterou se snažíme udržet a zároveň prosazujeme její vyšší podle nás více harmonickou variantu.

 

(?) Jak tedy vypadá naše rozhodnutí? Co všechno bychom potřebovali, abychom se mohli rozhodnout a co všechno máme v reálném stavu rozhodování k dispozici?

 

(.) Máme svoji zkušenost, která odpovídá našemu stavu poznání. Odpovídá našim minulým zkušenostem, zřejmě i z minulých životů a mám také k dispozici své smysly, kterými analyzuji vznikající životní situace.

 

(??) Mohl byste alespoň stručně zanalyzovat některé zásady z minulého dílu?

 

(K) Obecně děláme smyslovou analýzu stavu sebe a okolí stále, následně vyhodnocujeme naše cíle a záměry s naší dřívější vědomou a nevědomou (intuicí) zkušeností a nakonec, máme-li dost informací zaujmeme nějaké stanovisko a rozhodneme. Takové rozhodnutí vždy vychází z naší a námi prosazované relativní pravdy, od které očekáváme, že nás dovede k našemu očekávanému budoucímu stavu.

 

(??) Dle Vašich slov všichni činíme všechno pro své přesvědčení o své relativní pravdě?

 

(K) Samozřejmě nebo si myslíte, že to tak není? I sebevrah se hodlá zabít pro své přesvědčení, že už jinou cestu nemá, jak jinak řešit svou situaci či dokázat svou pravdu sám sobě a okolí. Problém sebevraždy z energetického a karmického hlediska bych však nyní řešit nechtěl. Jen pro upřesnění, karmu chápu jako minulý dluh či nedostatek energie vůči sobě jako bytosti či vůči nějakému jinému systému BYTÍ, který je potřeba v současnosti či budoucnosti dořešit. Je to vlastně nedokončená, nesložená zkouška či neplněný úkol. Jinými slovy by se dalo říci, i nedostatečná zkušenost v nějaké oblasti BYTÍ. Určitě se k tomuto tématu později vrátíme.


(.) Zpět k příběhu. Můžete uvést alespoň krátký komentář či příklad k některé ze zásad?


(K) Vezměme například hned první. Stav poznání resp. intuice těch mladých lidí jim říkala, že musí odejít z místa sídliště kmene, na rozdíl od názorů zřejmě většiny kmene, který setrvával na místě. Zkušenosti kmene jako celku a rozhodovací pravomoce straších, jim bránili odejít. Lidé věděli, že by zde museli nechat majetek a nechtěli si připustit, že se dostali do slepé uličky, ze které cesta pro přežití vede jedině směrem zpět. Proč zkoušku nevyřešit nyní a neodkládat ji na později v tomto životě či do dalších životů. Lidé kmene předpokládali a asi i oprávněně, že pochod by zabil mnoho starších lidí i malých dětí a proto se báli rozhodnout. Jak vidíme, blokoval je strach. Jejich konání resp. nekonání je svedlo z hlavní cesty a čím déle setrvávali na místě resp. na cestě slepou uličkou, tím více energie ztráceli pro zpáteční cestu. Žádná cesta není možná bez vydání a neinvestování energie. Existuje zákon zachování energie a zákon kumulované energie. K tomu se však dostaneme u symbolu „7“ a v druhé části seriálu v „Průvodci chaosem„. Každý z nás svými smysly v reálném čase stále analyzuje sebe a okolí a tím dotváří své zkušenosti a poznání o BYTÍ.

 

(??) Dával jste příklad počítače jako našich těl, jako hardwaru a softwaru. Říkal jste, že má-li systém býti harmonický, musí být harmonický na všech úrovních BYTÍ, tedy jak 9 hrubohmotných těl, tak 9 jemnohmotných těl. To je úroveň sebepoznání, že?

 

(K) Ano, sebepoznání je analýza svého systému a sladění svých těl (Já a Eg ) pro jednu cestu. Jinými slovy je důležité stále analyzovat své stavy a pohyby jednotlivých energií v tělech resp. vnitřní toky energií a pracovat s těmito energiemi. Čím lépe to budeme umět, tím lépe budeme ovládat své ( svá ) JÁ.


Na úrovni poznání vnějšího BYTÍ se snažíme analyzovat a měřit své okolí resp. energie okolních systémů. Následně pak rozhodujeme o volbě svého okolí a jaké energie pustíme z okolí do svého systému a naopak, jaké energie vypustíme ze systému do okolí. To je normální projev BYTÍ a různých forem komunikace. Obě analýzy jsou stejně důležité.


(??) Můžete nějak blíže přiblížit, jak vědomě takovou analýzu dělat a řídit, aby nás vedla do harmonie?

(K) Víte, nejdříve je důležité uvědomit si jednotlivé úrovně či složky takové analýzy. Proto je třeba nejprve si uvědomit, že existuje nejen vertikální, ale i horizontální komunikace. Jde o analýzu energií, které přicházejí v podobě vertikálního pohybu energií od podsystémů k systému až do nadsystému a obráceně. Horizontální komunikace, je když tyto energie protékají mezi rovnocenými systémy navzájem. Jinými slovy jde o komunikaci podsystému s podsystémem, systému se systémem a nadsystému s nadsystémem.


(.) Já mám stále problémy, co si pod tím vším představovat.


(K) Dobře. Řekli jsme si, že rozlišujeme toky uvnitř systému jako sebepoznání. Musíme také říci, že i zde jsou toky vertikální mezi 1 až 9 tělem (HH i JJ), ale i tok horizontální například uvnitř 1-ního HH těla či jeho komunikace s 1-ním JJ tělem. To, bychom mohli nazvat třeba výměnou v mikro či malou vertikálou a horizontálou. Samozřejmě, že vně systému dochází také k výměnám energií. V okolí systému víme, že se nacházejí energeticky nižší podsystémy, rovnocenné systémy a nadsystémy. Mezi všemi probíhá energetická komunikace. To můžeme nazvat energetickou výměnou v makro či velkou vertikálou a horizontálou.


(.) Vidím, že zde máme zase 4 typy výměn energie na různých úrovních. Všechny je jistě potřeba analyzovat, posoudit a udělat rozhodnutí pro nás jako pro energetický systém, bytost nacházející se právě v tomto stavu BYTÍ.

 

(K) Přesně tak. Jen zopakuji, že jednotlivé částice 32,16,8,4,2,1 vytvářejí v jednotlivých prostorech konkrétní formy BYTÍ resp. bytosti, které jsou, jak si celou dobu snažíme dokázat, vertikálně a horizontálně energeticky propojeny.

(?) Už víte, proč je důležité starat se o svou energetickou výměnu na všech úrovních a snažit se slaďovat všechna svá těla do harmonie?


(.) Z tohoto je zřejmé, že přestane-li z nějakého důvodu protékat energie někde, kde má protékat, pak dochází k blokování určitého typu energie. Vše je propojeno navzájem. Je jen otázkou času, kdy dojde k postupné destrukci původní energetické koncentrace systému, bytosti, archetypu.


(K) Toto je nezbytně důležité nejen pro udržení určitého harmonického stavu BYTÍ, ale také proto, že bez toho nelze pracovat na vyšší koncentraci a zvyšování koncentrace energie. Pak nám chybí dostatek energie, abychom mohli růst, harmonizovat a postupně směřovat zpět do Ráje v 7-mém prostoru. Bez čistoty, harmonie svých hrubo-jemných těl, bez energetické komunikace a připravenosti resp. energetické sladěnosti okolních energetických systémů nelze učiniti transcendentální změny směrem k vyšší harmonii. Bez vzájemné vědomé komunikace mezi hrubo-hmotným, jemno-hmotným a hrubojemno-hmoným světem energií, chcete-li bytostmi, nejsme schopni projít branou mezi 1-ním a druhým prostorem Universa. Ani jinými vyššími branami.


(??) Chcete, říci, že pokud se nenaučíme komunikovat se vším, co ani nevíme, že dnes kolem nás existuje, že nemůžeme více harmonizovat? Jinými slovy říkáte, že naše genetická informace, jak hrubohmotná, tak jemnohmotná musí obsahovat zkušenosti a genetický archiv těchto všech vzájemných komunikací?


(K) Ano, přesně tak. To vše musíme nejen prožít, znát, ale i si pamatovat. Na bráně z toho všeho, z jejího poznání bude každá částice samostatně zkoušena. Ten kdo neupěje resp. částice, která nebude mít dostatečnou genetickou výbavu a vyhovující parametry pro vyšší BYTÍ, pak tyto částice prostě branou neprojdou.


(??) Můžete mi říci, proč nás z toho všeho budou zkoušet?


(K) To je jasné. Vyšší bytosti jsou něco jako nadřízení, kteří dohlížejí nad stavem a pohybem energií v nižších prostorech. Jak by mohli řídit a být odpovědni za tyto činnosti bez 100% zkušeností z celého podřízeného prostoru. Když si představíme, že celý 2-hý prostor je bytostí, pak na této resp. každé bráně mezi prostory musí pracovat 5 smyslů, které analyzující všechny vstupující energie, resp. energie snažící se dostat do vyššího prostoru ( viz. Tibetská kniha mrtvých).


(.) Tím říkáte, že nám nezbývá než navzájem komunikovat, abychom vůbec měli naději se vrátit do vyšší harmonie.

 

(K) To je vlastně úplně normální. Ve škole se taky musím naučit všechny předměty, které jsou po mně požadovány, jinak mě nepustí do vyšší třídy. To samé platí v parlamentu, kdy projde jen ten zákon, na kterém se shodne parlamentní většina, do té doby toky energií tečou neharmonicky až teprve „zákon“ nastaví nový tok energií. Proto by mělo být pravidlem, že každá novela zákona by měla více a více harmonizovat a navzájem propojovat toky energií ve společnosti. My však víme ze zkušenosti, že určité lobbystické skupiny dělají zásahy do zákonů, takové, že prosazují své egoistické zájmy proti zájmům vyššího celku. Pak je jen otázkou času, kdy neharmonický energetický tok pocítí společnost jako blokování energie a narůstající problém v návaznosti na další části společnosti.


(??) Vidím, že jste se pustil nejen do příkladu z biologie, ale i společenských pohybů. Mě by nyní zajímal Váš výklad i metafyzických oborů. Třeba výklad symbolu „5“ v tarotech a numerologii. Vysvětlete mi, proč ve velké arkáně je „V“ Velekněz dobrou kartou a „5“ v malé arkáně jsou všechny kartami ukazující problémy a utrpení. Stručně je popíšu.


5 žezlová ……. problém, boj

5 mečová …… konflikt, destrukce

5 mincová …. finanční a duchovní krize

5 pohárová … zármutek, bolest nad minulostí


(K) Podle Vašeho přístupu je vidět náš relativní pohled podsystému na vnímání problému. Je to pohled konzervativního Ega. Velká arkána je symbolem Universa jako celku, zatímco malá arkána popisuje děje uvnitř jednotlivých částí ( v podsystémech).


Velekněz nám otvírá cestu k duchovnu, vyššímu stavu uvědomění a tím i BYTÍ, proto je vnímán jako kladný. „5“ malé arkány většinou popisují, jak naše ego podsystému vnímá narušení svého relativně harmonického BYTÍ. I v malém 5 znamená váhu středu. Analýza našeho BYTÍ nám říká:

a)    zda-li víme své ANO a jsme schopni změny a jsme připraveni jít výš

b)    zda-li NEVÍME a ještě tápeme a jsme vláčeni okolnostmi nebo

c)    zda-li víme, že změnu nechceme či na ní nemáme dost poznání a naše odpověď zní NE.


V každém z těchto případů při takové analýze dochází ke střetům v nás samých. Naše jednotlivá těla se hádají mezi sebou a naše okolí nás testuje svými podmínkami o naší skutečné připravenosti. Tyto všechny testy, změny a hádky vnímáme jako újmu proti našemu původnímu relativně harmonickému stavu a tudíž jako konflikt, boj, destrukci a zármutek. Bez těchto zkoušek Vašeho Ega se však nelze posunout do vyšší duchovnější formy BYTÍ.


(.) Jinými slovy jste mi řekl, že bych takové situace neměl brát jako újmu, ale jako výzvu k tomu, abych zkoušky složil, co nejlépe. V momentě, kdy začnu pracovat proti principu zkoušky, tak vlastně pracuji proti zájmům vyšší bytosti, jak VY říkáte vertikálnímu nadsystému. Jinými slovy má jednání jsou čistě egoistická jen v můj prospěch a ne ve prospěch i vyšších sil.


(K) Řekl jste to dobře. Je potřeba přesně pochopit princip zkoušky. Čím déle jsou Vaše rozhodnutí v souladu s harmonií a zájmy vyšších harmonických bytostí, tím rychleji a déle harmonizujete své vlastní BYTÍ. Vzpomeňte si, nic není náhoda a nic není konáno jen pro jednu věc. Nikdo by si neměl dovolit mrhat svou energii, protože tím ohrožuje svou vlastní pozici BYTÍ. Neměla by tak činit žádná z bytostí ani Bůh ne. Všichni konáme podle své relativní pravdy.


(.) Vracím se nyní v numerologii k číslici „5“, kdy jste mi svým výkladem vysvětlil opodstatnění její polohy a vlastnosti, kdy se nachází přesně uprostřed numerlogické mřížky.


(K) Jak vidíme z uvedených příkladů, „5“ je stavem BYTÍ každého celku, každé bytosti. Viděli jsme, že pracuje na vstupech, uvnitř i výstupech ze systému resp. po celou dobu v reálném čase.


(??) Možná by bylo dobré definovat obecně i konkrétně, co se děje s oněmi energiemi při těchto 4 tocích energií, myslím tím malé a velké vertikály a horizontály. Jinými slovy uvnitř systému resp. v podsystémech a vně systému resp. uvnitř nadsystému. Co Vy na to?


(K) Tím se ale částečně vrátíme k Vám neoblíbené fyzice nebo jejím podobným pojmům, ale pokusím se být vlídnější.


(?) Nejdříve Vám však položím kontrolní otázku. Kdy nám vzniká v systému problém? Čím je způsoben každý problém?


(.) Někdo, někde, někdy udělal špatné rozhodnutí.

 

(K) V minulém díle jsme si dávali příklad s očima a žaludkem jako možnosti vzniku následných zdravotních problémů. Máte pravdu, vše je naše rozhodnutí minulé nebo současné. Je nutno vzít v úvahu i rozhodnutí z minulých životů, protože ta dotvářela naše hrubé a jemné detaily HH i JJ DNA, tak jako naše dnešní rozhodnutí dotváří naši současnou DNA. Jinými slovy narušení relativně harmonického toku energií systémem či do a ze systému má za následek narušenou harmonii stavu BYTÍ.


(??) Víte, ale ono záleží na tom, jak tok energií narušuji? Co když svým rozhodnutím zastavuji tok energie, který směřoval do disharmonie. Například nepovolím dětem dívat se na pořady s vraždami. Je někde napsáno, jestli pro harmonii vyššího celku je dobré pouze to a to a ne nic jiného? Kdy půjde o prosazování čistě mé egoistické představy o harmonii, která může na první pohled vypadat jako souznějící s vyšší harmonií a jindy mé jednání bude vypadat jako destruktivní a přitom půjde o nápravu mých vlastních chyb, které jsem předtím udělal a jsou návratem ze slepé uličky nebo napravuji jednání někoho, kdo mne uvedl, rodinu, firmu či společnost do slepé uličky? Co je dobré a co špatné?

 

(K) Konstatoval jste to velmi dobře. Každá změna toku energie vytváří změny v systému uvnitř i následně vně. Základním principem je, že koncentrace energie v systému by měla postupně růst. Myslím tím rovnoměrný růst koncentrace podsystémů v systému a jejich přímý následný vliv na růst koncentrace jejich nadsystému. V případě, že tomu tak není z většinového hlediska, jde s největší pravděpodobností o špatné rozhodnutí, které je více egoistické pro harmonii podsystému a ne nadsystému. K jakému nadsystému horizontálně kvantitativnímu či vertikálně kvalitativnímu si pokusíme vysvětlit příště i s příklady harmonických a disharmonických toků.







Stažení tohoto dílu seriálu do Vašeho PC:

.doc ve formátu .doc (Microsoft Word)
.pdf ve formátu .pdf (Adobe Acrobat)
Webdesign, programování a správa Infinetum